Tankar kring resor i vĂ„r familj đŸ—ș

 
Vi har har 3 barn hĂ€r hemma under 13 Ă„r och under den hĂ€r tiden som mamma sĂ„ har jag haft möjlighet att besöka de mest fantastiska platserna pĂ„ jorden. Miami, NewYork, Jamaica, Bahamas, Key West, Mexico, Kap Verde, Paris, London, Rom, Prag, Milano, Florens, Edinburgh, Glasgow, Sardinien, Parga, Kreta, Pisa, Warsawa, Venedig, Turkiet, Kroatien o.s.v med och utan barn, bilsemestrar och kryssningar..ett stort rese Ă€ventyr till de lĂ€nder jag kĂ€nner lockar. Och kan tala om att det Ă€r en mĂ€ngd resemĂ„l som stĂ„r pĂ„ tur. Att fÄ möjligheten till detta Ă€r att ibland fĂ„r man dra isĂ€r tanken att allt vi gör det mĂ„ste vi göra tillsammans, som familj. Ibland fĂ„r man packa sin egna resvĂ€ska, krama och pussa familjen och med ett leende pĂ„ lĂ€pparna sĂ€ga vi ses om en vecka. BĂ„de jag och min man tycker det Ă€r en sjĂ€lvklarhet att vi ska göra det. Att inte bara vara förĂ€ldrar utan Ă€ven egna individer dĂ€r JAG Ă€r i fokus. Älskar tanken att resa med barn, att fĂ„ ge dem den erfarenheten och att fĂ„ se vĂ€rlden genom mina barns ögon, deras minnen, berĂ€ttelser om resorna.
Det Àr ocksÄ fantastiskt att efter en vecka ifrÄn familjen komma hem, Àta en god middag och berÀtta om allt JAG upplevt, kÀnslan av att fÄ natta barnen och berÀtta om MINA Àventyr.
Dottern vet inget annat sÄ hon har aldrig ifrÄgasatt varför hon inte fÄr följa med utan varje gÄng sÀger hon "Va kul" för innerst inne vet hon att snart följer Àven hon med.
Första resan för mig blir London med en vÀn och min man har en mÀngd löparresor planerade och Àven fotbollsresa med bror och pappa.

Till sommaren blir det familjesemester till Mallorca. KĂ€nns som jag mĂ„ste dit, ett resemĂ„l alla pratar om och har pratat om under mina 30 Ă„r. DĂ„ mĂ„ste jag ju bara dit och uppleva sjĂ€lv..med egna ögon. KĂ€nns ju vĂ€ldigt passande resemĂ„l med en 2 Ă„ring och en 3 Äring och vi kör det klassiska med ett riktigt nice hotell med massa pooler i olika storlekar, lekplats, lekrum, bamse som kommer pĂ„ besök ibland OCH 50 meter till stranden. Detta mĂ„ vara standard för en svensk familj men för oss Ă€r det ovanligt..vi som söker Ă€ventyr och stĂ€llen bortom turism. Men i Ă„r kör vi Mallorca familyresort all in men inget all inklusive, dĂ€r gick grĂ€nsen 😉

Kommentera hÀr: